معاكوا رانيا ) لــولــــو (






يا جماعه انا اسمي دلوقت رانيا ورانيا اسمها زهره
رانيا اللي انا حكيت عليها في التاج
اصلنا بدلنا الاسماء خلالالالالاص
هههههههههههههههههههههههه
المشكله ان هي اللي كل شويه تفكرني




وتقولي :
انا هضبك ( هضربك ) يا رانيا
هههههههههههههههههههههه
هتطلع مجنونه زيي
المهم ده واجب جه ليا من حبيبة القمر ولعلها خير
ربنا يجازيهم كل خير
الواجب عنوانه أذكر 6 أسرار قد لا يكتشفها من يقابلك أول مرة
..قوانين الواجب:
1. أذكر اسم من طلب منك حل هذا الواجب
2. أذكر القوانين المتعلقة بهذا الواجب
3. تحدث عن ستة أسرار قد لا يكتشفها من يقابلك للمرة الأولى.
.4. حول هذا الواجب إلى ستة مدونين، وأذكر أسماءهم مع روابط مدوناتهم في موضوعك.
5. اترك تعليق في مدونة من حولت الواجب عليهم، ليعلموا عن هذا الواجب

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ



1- خجوله جداااااااااااا وتظهر جميع الالوان علي وجهي البرئ ( كتير اجمع ع ده مو انا )
ولكن يوجد بعض المواقف لابد من إخفاء هذا الخجل
ربما اخفيه ولكن يظهر عليا ايضا


2- ربما اظهر طيبه جدااااااااااا ولكن لا احب ترك حق لي مهما كانت الاسباب
من الممكن تركه ولكن ف حاله واحده فقط عندما يكون هذا الشخص شئ كبير بالنسبه لي


3-أمرح واظهر ( دمي شربات مكرررر ) وكأن الحزن لا يعرف سبيل لي
ولكن هذه فكره خاطئه من يضحك كثيرا يكون أكثر الناس حزنا




4 – حساسه جدااااااااا ولو كلمه قيلت لي ولم تكون مقصوده أزعل منها
ولكن من يعرفني جيدا يعرف اني بسامح بسرعه




5 – متردده جداااااااا ومتسرعه جداااااااااا ( متهوره يعني ) بتمني اغير هاتين
الصفتين فيا ( قولوا يارب )



6 – بفضل الوحده غالبا ولكن احب ( اللمه جدا بتاعه العيله احنا و اعمامي )
بحب أكون لوحدي افكر ولا امل ّ من التفكير

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هنبعت الواجب لمين ؟ ياتري
ياتري
هبعته لـــــــــ
سمسم ( انتيمتي ) كوسه يعني هههههههههههههه , رحيل ( الرقيقه ) , غنيم ( الرومانسيه كلها ) , ساجي ( مصطفي يعني ) احلي قصص عنده , برقش ( قرايب ) كوسه برده




حاضر هروح اقولهم بقي




حد عايز مني حاجه ؟




هناك ٦٢ تعليقًا:

ghoneem يقول...

السلام عليكم

رب صدفة خير ان شاء الله

أول تعليق

هقرا براحتي وارجع

Moustafa` يقول...

امممم زوزو
انا راجع المنافسه وبعنف
تاني كومنت بعد العزيز غنيم
حته خجوله دي أبصم فيها بالعشره
والألوانات كمان ...بس هيا صفه محببه بس ما تبقاش اوفر اوي كده
ع العموم ..عجبنى الجزء بتاع رانيا اوي ..
هنلقايها من صاصا ولا رانيا
ربنا يخليهم ليكوا ... المرح جميل
المسامحه أجمل
مش بقولك فيكي صفات إيجابيه حلوه اوي
تحياتي ليكي
اما عن التاج
قريبا _يعني حسبه كام شهر كده - متشكر
سلااام

ghoneem يقول...

تاني

حلو بجد البلوج فيها تغيير جميل
الألوان والكتابة وكله بقي أحسن

يارانيا
البوست حلو وكلامك عن نفسك حاسس انه يمين ف شمال
اللي هية شخصيتك اللي بتحب الضحك جدا وبتحب الحزن ..
الوحدة وبتحبي اللمة

لا بجد شخصية مرحة ودي الصورة اللي عرفينها عن زوزو سابقا ً رانيا حالياً

أشكر بجد ومش عارف أقول ايه عن رأيك ف العبد لله غنيم
أي حد هييجي عندي عشان يشوف الرومانسية كلها هيتصدم ف اللي بكتبه ....بس بجد أسعدني رأيك والأحساس اللي وصلك من كتاباتي

ربنا يوفقك ويرزقك الخير الكثير وينير اليكي الطريق وتصبح حياتك كلها سعادة ان شاء الله

علي فكرة
الف مبروك النجاح
جبتلك النتيجة من الكنترول أي خدمة
:)
ألف مبروك وبالتوفيق دايماً

أشكرك علي تمرير الواجب ويارب أعرف أجاوب

تحياتي
بالتوفيق.....................

رحــــيـل يقول...

ايه ده نجحتى يابت الف مبروووووووووووووووك
لولولولولولولولوولولولو زوزو نجحت ياناااااااس
طيب فين الحاجه الساقعه هو على طول بونبونى وبس

جميل التاج انتى فعلا خجوله قوى اوفر يعنى شويه
شوفى انا كنت كده يابنتى وانا قدك بس الزمن بقى والايام
هههههههههههههههههه
ياااه كنت قدك من زمان قوى
مرسى على التاج ياقمر
يارب اعرف احله حاسه انه واجب صعب قوى

وعقبال متخلصى التلات سنين الجاييين
بس سيبك انتى بجد احلىسنين ايام الجامعه عيشى حياتك فى السنين دى يابنتى مضيعهاش
سلام بقى وكفايه رغى كده

غير معرف يقول...

مبروووك النجاح
وألف شكر غنيم ع التسييح
عاوز أروصه بونبون وحاجه ساقعه شويبس صودا
عاااااا.. انا معتصم ف المدونه لحد ما أخد حقي
مبروك بجد وعقابل سمسم واسراء
وكل الشله
سلاااام

spower يقول...

انا كل مره بسيب تعليقي
وبانسي البونبوني
المره دي بقي انا عايز البونبوني الاول
وانا مستني حقي

تحياتي

rovy يقول...

واجب جميل يا زوزو علشان بيعرفنا بيكى اكثر ..
شخصيتك جميله و مرحه وحبوبه
حساسه و انسانه قوى ..

ربنا يكرمك ..وتحققى كل احلامك ..


دمتى بخير حبيبتى فى حفظ الله

تحياتى

rovy

semsem يقول...

حبيبه قلبى
متشكرين على الواجب
والكوسه
هع هع
هههههههههههههه
مع انى بحب المسقعه وانتى عارفه
عارفه صحبتى كويس
مش هعلق
بس انتى اطيب قلب يازهره واللهى
بس سيلنت اوى
ههههههههههههههه

سارة درويش يقول...

أمرح واظهر ( دمي شربات مكرررر ) وكأن الحزن لا يعرف سبيل لي
ولكن هذه فكره خاطئه من يضحك كثيرا يكون أكثر الناس حزنا

___________________

معاكى حق يا رانيا بجد

مدونتك لذيذة أوى وروحها حلوة جدا

مواطن مصرى نايم يقول...

لا انا حديكى نجمة و عشرة من عشرة على الواجب ده
6 حاجات مستخبيين فعلا
بس ضيفى بقى عليهم انك جدعه جدااااااا
و محترمه جداااااااا
و بجد اى حد يتمنى يكون صديق ليكى
انا بجد كل ما بدخل هنا بكون سعيد اكتر انى عرفت حد زيك
تحياتى يا زوزو
eslam

غير معرف يقول...

السلام عليكم
اولاً الف مبروك يازوزو على النجاح
ثانياً انت اسمك زوزو صح ليه تغيرى اسمك لرانيا بصراحة زوزو جميلة قوى على شخصيتك ومش لايقة على اسم رانيا
ثالثاً شخصيتك جميلة قوى لما حضرتك ذكرتيها فى الأول اما المرة دى فيها شوية تناقض ليه
على العموم نا قلت قبل كده ان فى صفات عندك معظمها زى الصفات اللى عندى
ايه لما قلت كده عاوزه تغيرى الصفات ولا ايه
مع ان الصفات دى حلوة وجميله شوية بس فيها شوية شقاوة وهى ده احلى حاجة فى صفاتك والشقاوة دى بتميل للطفولة زىما انا احب الأطفال قوى بس مش للدرجة دى
اوعى تفهمينى صح ؟ سلالالالالالالالالالالالالالالام
فى رعاية الله وربنا يزيدك كمان وكمان سعادة وفرح ان شاء الله

مدحت محمد يقول...

الواجب ده مختزل كدة ليه

انا جالى من 16 صفة

ياللا ربنا يكرمك ياباشا

والف مبروك النجاح

حبيبـــــــة القمـــــر يقول...

ازيك ياقمري
برافو عليكي
حليتي الواجب وعرفتينا بيكي اكتر واكتر
جمعتي صفات كلها محببه لقلبي
يمكن عشان كده بحبك من كل قلبي
حتى جنانك وتهورك احيانا بحبهم بردو
واكيد اي حد يعرفك لازم يحبك على طوووووووووول
ربنا يوفقك في حياتك
ويمنحك السعاده اللي تستحقيها
والف مبرووووووك عالنجاح ياقمر
انا شايفه الناس واقفه مستنيه الساقع والجاتوه
البونبوني مش هينفع في الوقت دي

يارب من نجاح لنجاح يا حبي

موناليزا يقول...

ربنا يسعدك ويحقق لك كل ماتتمنى
انتى عسولة اوى يازوزو
وبعدين كده اعرف انك نجحتى متاخر مفيش اى احتفال فى المدونة ليه؟؟
هعلق البالونات وانتى عليكى الباقى
عقبال كل سنة حبيبتى

Bongo يقول...

السلام عليكم

اجاباتك جميلة اوووي يا زوزو ... قصدي يا رانيا

و جميل جداا التمبلت الجديد


ربنا يوفقك دايما يا جميل و ميرسي علي سؤالك اللي دايما بيسعدني و الله

سلام يا رانيا :D
و سلميلنا علي زوزو :D :D

غير معرف يقول...

3-أمرح واظهر ( دمي شربات مكرررر ) وكأن الحزن لا يعرف سبيل لي
ولكن هذه فكره خاطئه من يضحك كثيرا يكون أكثر الناس حزنا

معاكي حق..معاكي حق..معاكي حق

منى يقول...

اه انا عايزه؟
عايزه اشوفك
ههههه
كويس اوى انى شفت التاج ده دلوقتى عشان نبقى على نور من اولها
ههههه

انتى جميله خالص يا زوزو
ابقى خدى الايميل من ساره
ماشى
سلام

talagait يقول...

البلوج جميل واجمل مافيه طبعاً غير انك صحبته
الالوان
البوسط حاسس انك بتظهرى شخصيه من وى شخصيتك الحقيقيه
ديما الانسان المرح بيشيل حزن فى داخله
ياب يكون المرح ده من القب من على شان يدارى ما بداخل القلب

كيمو برجاء زيارة مدونتى المتواضعة
http://www.talagait.blogspot.com

امل يقول...

السلام عليكم
ازيك يازوزو واجب جميل انا بحب الوحدة برضه زيك .. الف مبروووووووك النجاح وعايزين الساقع بقه والذي منه فرصة انا داخله على طمع هههههه .. ربنا يفرح قلبك على طول ويبعد الحزن عنك .. تحياتي ودمت بكل خير ان شاء الله

blue-wave يقول...

تاج جميل
واجابات اجمل
تحياتى

. يقول...

i am new in blogging world
this my blog
http://aliaawwe.blogspot.com
waiting for your comments
thanks

semsem يقول...

هههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههه
الناس مش فاهمه اننا مش عاوزين نفرح الا لما نتأكد من النتيجه
من الاخر لسه مش متأكدين
هههههههههههههه اننا نجحنا
يا نهار ابيض يا جدعان
سمعنى سلام استرها معانا يارب

Unknown يقول...

حلو البوست دا عرفنا على جزء كبير من شخصيتك
وحلوة كمان اوى مدونتك
بالتوفيق يارب

""""" يقول...

زوزو حلو اوى البوست
وانتى فيكى منى حاجات

انا ذيك خجوله ومتهوره جدا :D

بس انتى ما شاء الله شكلك روحك حلوه ودمك خفيف فعلا وياستى مفيش حد معندوش احزان

هى دى سنة الحياه
وكل واحد عنده مشاكله
بس فى اللى بيدارى وفى اللى باين عليه الهم

ربنا يبارك فيكى

ahmed saker يقول...

السلام عليكم

اجابات موفقة

اعتقد ان انا متشابه معاكي في صفات كتير من اللي انت قولتيها دي

هي ممكن تكون نفس الصفات دي هي اللي دفعتنا للتدوين؟؟

هههههه

دمت بخير

mregypt7 يقول...

بونجورنو سينيوريتا
بخصوص الواجب انتى قولى انا نسيته ودى اخر مره وما عدتش تتكرر تانى .... خلاص خلاص .

بس تصدقى ان معظم الصفات اللى انتى اتكلمتى عنها ديه فيا ابقى ادعيلى معاكى انى اتخلص منها
طبعا جالك دعوات قد كده على قلبك
بصى نخمس فيها مع بعض هههههههههههه

وابقى ارسى على اسم معين كده انتى كده هتلخبطينى معاكى
يعنى اقولك دلوقتى تحياتى ليكى يا ايه
يا رانيا ولا زوزو ولا ......
خالص تحياتى
الباش مهندس بوحميد

كيكى عوووووو يقول...

عووووووووووووووووووووووووو
انا جيت اتخديتى
.................................
بجد دمك خفيف....
واجابتك..واضح انك طيبة ...
انا بحب لمة العيلة اوووووووووووووى
..........................
دومتى بخيررررررررررررررررررر
عووووووووووووووووووووووووووو
كل شوية هاجى كل شوية
عووووووووووووووووووووووو

PrInCeSS BeRy يقول...

احلى واجب بجد انتى عثولة اوى بجد والمدونة جميلة والبوست عثل ربنا يحميكى

mostafa rayan يقول...

صفات جميلة
ربنا يوفقك

مواطن مصرى نايم يقول...

لا لا لا زوزو
انا زعلان منك
لولا ان سمسم قالت انك نجحتى مكنتش عرفت يعنى
لا كده بجد زعلتينى
بس مش مشكلة المهم انك نجحتى
الف الف الف الف مبروك
و انا نزلت لك اهداء فى البلوج بتاعى انتى و سمسم
الف مبروك يا زوزو
الا صحيح انتى فينك مش باينة ليه ؟
تحياتى
اسلام

فارس بلا جواد يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
مدونه جميله جدا
وتاج روعه
تحياتى

ahmed يقول...

أمرح واظهر ( دمي شربات مكرررر ) وكأن الحزن لا يعرف سبيل لي
ولكن هذه فكره خاطئه من يضحك كثيرا يكون أكثر الناس حزنا


اول مرة اسمعها
ازاى من يضحك كثيرا يكون اكثر الناس حزنا يعنى؟

تحياتى

zOzO يقول...

ghoneem

اقرا برحتك يا دوك

ميرسي لكلامك ده
الحمد لله ان النيو لوك عجبك اوي كده
اه ممكن تكون غريبه شويه
بس انا كده
ههههههههههههههه
مجنونه بقي
كل شويه بحاله

لا شكر ع واجب يا دوك
احنا اخوات طبعا

zOzO يقول...

s@gi

هههههههههههههههه
والله بيكون غصب عني
وبحاول اني امنعه
ربنا معايا بقي


الحمد لله ان جزء رانيا عجبك
دا مجنناني وربنا
هههههههههههههه
ربنا يخليها يارب

انا منتظره التاج
بس اكيد هيطلع حلو
والواجب ده
متظراه برده

zOzO يقول...

رحيل

ازيك ؟
الله يبارك فيكي يارب
والله كانت لسه مش ظهرت رسمي
كنت هنزلها بس
قولت لما اتاكد منها


والله بحاول اغير الصفه دي
ربنا معايا بقي

zOzO يقول...

s@gai

الله يبارك فيك
والله بجد كانت لسه


غنيم
طيب
ماااااااااشي
عشان تسيحلي كده
الحمد لله كلنا نجحنا الحمد لله
وانا منتظراك ف المنافسه

مواطن مصرى نايم يقول...

زوزو
انا بعت لك رابط التيمبليت عالماسنجر
لو ما وصلش قةلى لى و انا ابعته تانى

و الا لو فى طريقة تانية انا ممكن اعملها انا موافق بس قولى لى
اوك

zOzO يقول...

spower

اوكي
طب انتي بتنسي حقك انا ذنبي ايه ؟
نورتني

zOzO يقول...

Rovy

ميرسي يا حبيبتي ع كلامك الحلو ده
حاسبي احسن اتغر عليكي
بقي
هههههههههههههه
نورتي يا قمر

zOzO يقول...

semsem

اه صدقي نسيت انك بتحبي المسقعه
يلا المره الجايه ان شاء الله
ربنا يخليكي يا سمسم

zOzO يقول...

سمو الاميره ساره

كتير بيقول ده
دا بتضحك اكيد مش حزينه ولا تعرف الحزن
انا قدامي امثله كتير
بتقول زيي كده
ميرسي لمرورك ده
ع فكره انا اسمي زهره
ورانيا ده اسم واحده قريبتي طفله لسه تلت سنين تقريبا
هههههههههههههه
تحياتي ليكي

zOzO يقول...

مواطن مصري نايم

ميرسي يا اسلام كلك زوق والله
انت برده حد كويس والله
محترم اوي
ربنا يوفقك يارب

zOzO يقول...

خاااااااااااااااائف

مش عارفه هو حرف الالف كده مظبوط ولا ايه ؟
ههههههههههههه

انا بهزر ف حكايه اني غيرت اسمي
رانيا دي طفله صغيره عندها بتاع تلت سنين
وهي اللي اقترحت الفكره دي
مجنونه بقي
ههههههههههههه

انا مش غيرت الصفات عشان حد معين
زي ما انت بتقول اني غيرتها عشانك
لا طبعا
انا احيانا بكون مثلا احب اكون وحيده
واحيانا احب لمه العيله
والكلام ده
بحالات بقي
عندك مانع ؟

ميرسي لزيارتك
نورت

zOzO يقول...

مدحت محمد

لا مش مختزل وربنا
هو جالي كده
مش ليا دعوه
الحمد لله انه جه كده
لو كان 16 كنت روحت فيها
ههههههههههههه
تحياتي

zOzO يقول...

حبيبة القمر

وحبيبتي انا كمان
ههههههههههههههههه

ميرسي يا قلبي ع كلامك ده
بجد بجد ميرسي
انا كمان والله بحبك من قلبي برده


الله يبارك فيكي يارب

zOzO يقول...

موناليزا

ميرسي يا احلي موناليزا
الله يبارك فيكي يارب
ويخليكي

انا مش عملت احتفال عشان بس كانت من الكنترول
كنا طبعا مش متاكدين منها
دمتي بخير

zOzO يقول...

bongo

الله يباركي فيكي
عقبالك يارب
ان شاء الله قريب نسمع خبر نجاحك يارب


ههههههههههههههه
انتي هتعملي زيها
تقولي يا زهره قصدي يا رانيا
ههههههههههههههههههه
ميرسي لزيارتك اللي بتسعدني انا كمان ع طول

zOzO يقول...

نوره الخشن

تسلمي يارب
وميرسي لزيارتك

zOzO يقول...

مني

اوكي يا جميل
ساره بعتت الميل ليا
ميرسي لزيارتك

zOzO يقول...

talagait

ميرسي ع كلامك ده
الحمد لله ان البولج عجبك والالوان
نورت طبعا

مدونتك انا فعلا زوتها
دي متواضعه امال احنا نبقي ايه ؟
هههههههههههه
لا بجد حلوه
ميرسي لمرورك

zOzO يقول...

أمل

ميرسي يا قمر
ع كلامك ده
الله يبارك فيكي
عقبالك يارب
مش انتي ف هندسه لسه ولا خلصتي

ميرسي لدعواتك بجد
ويارب انتي كمان زيهم
تحياتي

zOzO يقول...

blue_wave

ميرسي لكلامك ده
اتمني المتابعه
تحياتي



ـــــــــــــــــــ

aliaawwe

انا دخلت بس مش فاهمه اي حاجه ف اي حاجه
نورتي يا جميل


ــــــــــــــــــــ

semsem

انا بابا كان فعلا حاطط يديه ع قلبه
واخيف
انتي عارفه بقي
بس الحمد لله بجد
هو طبعا هيموت من الفرحه

zOzO يقول...

نهر الحب

ميرسي اولا لمرورك اتمني المتابعه
دايما
وميرسي لكلامك
وان البولج عجبك


ـــــــــــــــــــ

amal

كويس والله اني ف حد زيي
هههههههههههههه
ف الهوا سوا شكلنا
ميرسي يا امل
ربنا يخليكي يارب

zOzO يقول...

ahmed saker

شكرا لكلامك ده
الحمد لله ان الوبست عجبك
ميرسي لمرورك
اتمني المتابعه


ــــــــــــــــــــــــ

mregypt7

انا قولت خلاص مفيش واجب تاني
والكلام ده
امتي ده ؟
مش فاكره

المهم هو انتي جاي تقول كلمه حلوه ولا تقر عليا
ناس بتعزني وبتدعي ليا
فيها حاجه دي ؟
ههههههههههههههه
ميرسي لمرروك

zOzO يقول...

كيكي

هو كل مره كده
انا ممكن يجي ليا سكته قلبيه
يرضيكي
ههههههههههههههههه
طبعا تيجي ف اي وقت
انتي تنوري والله



ـــــــــــــــــــــــــــــ

princesse bery

ميرسي يا جميل ع كلامك
الحمد لله ان البولج كله عجبك
اتمني اشوفك تاني
عشان البونبوني حتي
ههههههههههههههه
تحياتي

zOzO يقول...

Mostfa rayan

ميرسي لمرورك
اتمني المتابعه
وشكرا لكلامك ده

zOzO يقول...

مواطن مصري نايم

الله يبارك فيك يا اسلام
بجد متشكره اوي
ع زوقك ده
وانك تنزل ليا اهداء عندك
ميرسي بجد

انا فهمتك عندك ف البلوج ايه اللي حصل ؟
شكرا لسؤالك

zOzO يقول...

فارس بلا جواد

ميرسي
الحمد لله ان البولج عجبك
اتمني المتابعه

zOzO يقول...

ahmed

ميرسي لمروك
افهمك ال يعني ابو العريف
ههههههههههههه

ف ناس كتيره تكون بتضحك
مش معني انها بتضحك تبقي هي
مش تعرف الحزن ده
لا بالعكس
اللي بيضحك كتير تعرف انه شايل جواه
وبيحاول ينسي
فهمت اتمني يكون قصدي وصلك

zOzO يقول...

مواطن مصري نايم

شكرا يا اسلام
ع اهتمامك ده
اصلي ناويه اعمل بلوج كمان
ميرسي بجد

Maha Shahen يقول...

يا رب يديم عليكى السعاده يا زوزو
وتفضلى بنفس الصفات الجميله ومتتغيريش ابدا
بس انا حاسه انك مش قبلتى اعتزارى
يبقى فين بتسامحى بقى .. ارخم حبه بقى علشان تقبلى اعتزارى
اتمنى تكونى قبلتى اعتزارى وتحياتى

*الطالبة عفو الله *زوزو يقول...

فعلا كنت صادفة يا زوزو لما رديتي ع التاج بتاعي و قلتي انحنا واحد فعلا نفس الصفات سبحان الله
خصوصا في النقطة الرابعة الي هي عن الحساسية
ما شاء الله عليكي يا جميل ربنا يحفظك و بيارك فيكي