دمعه حزن أم فرح ؟!

إنني في حيره
فلا أدري أأفرح ام احزن
أفرح لآني أحسست بحبه لي
أم
أحزن لآن هناك سر بقلبه يقف كحاجز بيني وبينه
لا يريد ان يعترف به
ماذا افعل حتي يبوح لي بهذا السر؟
ماذا أفعل فأنا أريده لي
وحبه يزيد يوما عن يوم
وهناك صراع بين حبي وكرامتي
كرامتي تريد الصمت
وحبي يريد حافظي عليه وعدم تركه
ماذا افعل ؟!!!!
إمضائي انا :)
زوزو

هناك ٢٠ تعليقًا:

MKSARAT - SAYED SAAD يقول...

اذا كنت تثقي في حبه فقط احبية جدا فأسير الحب يذوب كل شئ
تحياتي ومودتى
سيد سعد

semsem يقول...

اللى عاوزك يجيلك
انتى عارفه رايى
الكرامة ثم الكرامه ثم الكرامة
غير كده كمان .....اللى عاوزه ربنا يكون
ربنا يرزقك بزوج صالح اهم حاجه
بحبك يا زوزو
خدي بالك من نفسك:)

دكتور حر يقول...

كل حياتنا وحركاتنا وحبنا وكرهنا
وضحكنا وبكاؤنا
وفرحنا وحزننا

لابد ان يكون مع اي شخص ولاي احد في طريق مرضاة الله

لأن أقل الأعمال ان اودت الى الجنه فما أروعها
وان عشنا حياتنا وأودينا الى غير ذلك
فدنيا ليست ذات قيمة
ولنصبر
:)

Asmaa mahaba يقول...

معلش يا زوزو
انتى جيتى لواحده اتربيت ان كرامتها فوق كل شىء فاكيد حنصحك بحفظ كرامتك وبما ان الحب شىء عزيز وغالى...فبقولك صعب تنسيه اقول شىء كويس مكن تلمحى بسيط ولو هو فى شىء عنده ما حيصدق ويقول لكن لو عمل فيها عبيط...اعملى عبيطه انتى كمان...وغطى على التليمح دا وانسى الحب دا خالص وتقبلى منى تلك الابيات تعزيه لكى في من تحبين:
عشقت ما ليس لى..

عشقت الوهم اسراب تؤرقنى ..وصار القلب يؤلمنى ويحرقنى..فتاه الوجد بخيالى وانين القلب يسرقنى...سالت الليل نجينى من ظلمه تؤرقنى...اجاب الليل ابكانى عشقت ما ليس لك ..فاتركنى.

دى كانت خاطره كتبتها ويارب تعجبك

تحياتى للجميع سومه_87 .

amora tarek يقول...

انا مش عارف والله أقولك ايه
انا اكيد فى حيره زيك ومش
عارف اقولك تعملى ايـــه؟؟؟
بس انتى بتقولى ان فيه سر
مكن يكون عنده ظروووووف
وممكن يكون مش بيحبك
......................
اما بالنسبه للكرامه
فأنا اعتقد ان مفيش حاجه
فى الحب اسمها كرامه

Moustafa` يقول...

السلام عليكم
لا ادرى لم يخامرنى شك
ان هذه الأقصوصه ليست افتعاليه
وليست كتجربه من ما ترينه بأم عينيك صباح مساء فى الكليه
اظنها شخصيه أكثر منها تقمصيه
العين اللى ف الصوره .. بتعيط
يعنى حزينه .. اكتر منها فرح
بصى البنت .. المفروض انها .. ما تقولشى للواد لأن ده بيخدش حياءها
بتخسر بونت فى عين الواد
غالبا .. لو مش بيحبها بجد ممكن تمثله هدف سهل
وبكده يهسيبها ويدور على اللى يتعب فيه..دى طبيعه دماغ الراجل
بخصوص الحاجز .. المفروض ما يبقاش فى اسرار
حاولى تقريه .. تفهمى شخصيته
بس ابقى بعيده ..جدا
استشعرتى حبه جميل
حبه بيزداد فى قلبك يوم عن يوم
موش جميل
حارىب الحب ده
بلاش تتعلقى بخيال
وتديله كل مشاعرك
حوشيها لحد ما يدخل البيت من بابه
ويبقى فى اطار شرعى
هو لو بيحبك ..هيحسسك بكده ويفهموهلك
بس الشمكله فى ان الواحد بيطمع كل مادا
عازي يسمع كلمه بحبك
هو ..وانتى (البطله ) أكيد بيحبوا يسمعوها..يبقى البعد وبلاش نحط الكبيرت جنب النار
التسائل هنا
فرح ولا حزن؟؟
التسائل المفروض يبقى عن الخطوه الجايه
انتى تقعدى مستته ..لحد ما يجى ويعترف
ويوعد بخطبه او جواز ..ويحقق الوعد ده
ساعتها ..يبقى اهلا وويلكم
اما .. غير كده
اسمها خيانه ..للنفس
تحياتى كتير يا عمه زوزو
***
فى بق أخير كده
معلهشى بقه خامس تعليق
أكيد مقصر مووت
بس تتعوض
سلام

zOzO يقول...

تحياتي مكسرات سيد سعد
ميرسي علي تعليقك
بس اعتقد ان الكرامه هي اللي هتفوز في الصراع ده
للاسف
تحياتي ليكي كتير

zOzO يقول...

سمسم
حبيبه قلبي
تسلميلي يارب دايما
اكيد اللي عاوزه ربنا هيكون
وانا كمان بحبك اوي يا سمسم

zOzO يقول...

دكتور حر
منور دايما
اكيد لازم هكون فاكره ربنا
في كل وقت
ربنا يبعد الشيطان ما انت عارفه
هههههههههههههههههههه
تحياتي ليك

zOzO يقول...

سووووومه
منوره يا جميل
اكيد الكرامه فوق كل شئ
بس لو حسيتي ان الشخص ده كويس يبقي مش تضيعيه
اعتقد ده
عموما نوتني بجد

zOzO يقول...

منور يا
عــمـــــر
هو لو عنده ظروف اعتقد يعني
انه هيشرحها ليا
عشان مش اضيع منه ولا ايه ؟
وبالنسبه لحبه ليا
مش عارفه احيانا احس اه واحيانا لاء
عموما منورنا

zOzO يقول...

ساجي منور وربنا
يا مصــــــطــــــــفــــــــي
بسيحلك انا
هههههههههههههههههههههههه
عندك حق
بس اكيد انا فاكره ربنا
وواخده بالي من ده
بس حيرانه
عموما استني البوست الجديد انا
قررت فيه هعمل ايه

كاميليا بهاء الدين يقول...

لا تفعلى شئ

يوم ان يحتله حبك تماما
سيبوح وحده بالسر
فلن يجد اقرب منكى اليه كى يبثه اسراره
تأكدى من ذلك

تحياتى وحبى

صالح سعيد يقول...

زوزو الرقيقه الرومانسيه
دعيه يعترف لكى بحبه
لا تقدمى قلبك لرجل على طبق من ذهب
دعيه يسعى اليكى
فان كان يحبك
سيسعى بكل مشاعره اليكى
هذا هو الاختبار
تحياتى لمشاعرك الرقيقه

مدحت محمد يقول...

الكرامة فوق الحب
خديها مبدأ
وبعدين ده نصيب
تقبلى تحياتى

انين الحزن يقول...

دي الحاجه الوحيده الا مقدرش اديكي رئيي فيها

عارفه وانا بقره البوست حاسه بنفس الا جوايا اوي انا كمان كدا

ربنا يقدملك الخير يارب

سلاموووووووز ياقمر

zOzO يقول...

كاميليا

منوره


اه فعلا عندك حق

وانا اقتنعت برايك ده


تسلميلي دايما


تحياتي ليكي

zOzO يقول...

صالح سعيد
ربنا يخليك سعيد ع طول
ههههههههههههههههه
مش تزعل بهزر



فعلا والله عندك حق


وميرسي ع كلامك ده ليا ومجاملتك دي


تحياتي ليك

zOzO يقول...

مدحت محمد


مبدا ومبدا كمان


فعلا الكرامه للابد
لان بالكرامه الحب بيستمر


تحياتي ليك

zOzO يقول...

انين الحزن

عموما انا قررت هعمل ايه ف البوست الجديد


وياريت انتي كمان
تحياتي ليكي وزه