قــــــررت !!



بقائي بجواره عذاب لي

وبعدي عنه الآم لي

نار الهوي تلغي عقلي

ونار الفراق تكوي قلبي

لم أتمكن من منع قلبي لحبي

ولم أستطع من منع عقلي لإنشغالي

ألهي نفسي باحاديث غيري

ولا حديث عنه يشغلني

فسرعان ما يختاره قلبي

نقطه ضعفي هي حبي

ونقطه قوتي هي ربي

إني سأختار ربي

وهو خير وكيل لي

فإن كان خيرا لي

فسيعود لي ولقلبي

وإن كان شرا

فأحمد ربي علي بعدي
بقلم زوزو

هناك ٢٥ تعليقًا:

غير معرف يقول...

اممممممممممممم
زوزو
الحمد لله انك قررتى
وبما انى حافظه البوست ده من ايام كتييييييييييييييييييييير
ههههههههههههههههههه
:)تميز بردو اننا اصحاب
هههههههههههههههههههههههه
فانتى عارفه رايى
حلو بجد كلامك وقرارك احلى
والكرامه اكيد
والحب ف طاعه الله احلى واحلى
ربنا يرزقك بواحد يقدرك
بجد يقدرك
انتى تستاهلى كل خير يااختى
ولا تزعلى ولا حد يستاهل
نفوق لمذاكرتنا ونشد حيلنا
ولا ايه الكلام
بووووووووووووووسه كبيره ليكى يا حبى

مواطن مصرى نايم يقول...

كلام جميل
و فعلا لما الواحد بيوكل امره لله
الحياة بتكون احسن
حتى من غير ما احنا نحس
تحياتى ليكى
بوست رائع

موناليزا يقول...

تصفيق حادواختيار موفق
وتأكدى ان ربنا مش بيعمل حاجة وحشة واللى عنده احلى كتير
بالتوفيق دائما ياقمر

ghoneem يقول...

اهلاااابيكي

هوة ده الكلام
ربح البيع ربح البيع

ياللا شدي حيلك بقي وتوكلي علي الله عشان يعينك ويقويكي ويصبرك علي أي حاجة ممكن تبقي سبب ضعف

بحييكي واتمنالك كل خير

اختيار موفق

تحياتي

بالتوفيق
مع خالص دعائي

دكتور حر يقول...

الله ينور عليكي


جبتي من الآخر

-
-
-
-
ورنوت الى الصمد


موفقه

صالح سعيد يقول...

قرارك صائب جدا يا زوزو
واسف لغيابى الطويل نسبيا لكن انا قريت كل اللى فاتنى
تسلم ايدك يا جميل

كاميليا بهاء الدين يقول...

ليه دايما لما بناخد قرار الفراق
الكل بيحيينا عليه ويشجعنا على التمسك بيه؟؟

ولما ناخد القرار .. احنا اللى بنسجن فيه
ونخاف نتراجع .. ونحاول نكمل الطريق
بس الطريق بيضيع .. وبنلاقى نفسنا تايهيين
نمشى شمال ولا يمين

بس فى الآخر بنستسلم ونكمل الطريق
لإننا بنكتشف إنه الطريق الصح

ربنا معاكى

مع حبى

zOzO يقول...

سمسم
تسلمي يا حبي ليا
وايه هتسيحي لينا
واكيد الحمد لله علي كل حال
تحياتي ليكي

zOzO يقول...

مواطن مصري نايم


اكيد كل حاجه بتبقي حلوه وهتمشي طالما هنعملها عشانه



تحياتي ليك

zOzO يقول...

موناليزا


شو اخبارك ؟


تصفيق بس
مفيش جوايز ولا ايه ؟!!!

اكيد اللي عنده احلي


تحياتي

zOzO يقول...

غنيم


تحياتي ليك ومنور طبعا



وانا فعلا محتاجه دعائكم



وان شاء الله هقدر اكمل طريقي

zOzO يقول...

غنيم


تحياتي ليك ومنور طبعا



وانا فعلا محتاجه دعائكم



وان شاء الله هقدر اكمل طريقي

zOzO يقول...

دكتور حر


تحياتي ليك



ان شاء الله


وينور عليك انت كمان

zOzO يقول...

صالح سعيد


ولا يهمك يا جميل



ما انا عرفت سبب غيابك واكيد مقرده



تحياتي ليك

zOzO يقول...

كاميليا

ازيك حبي ؟

عندك حق كلهم بيشجوني رغم اني اخدته علي هيني والله


بس لازم اعمل ده


الحمد لله اكيد علي كل حال



وتحياتي ليكي

Asmaa mahaba يقول...

تسلمى يا زوزو
مش انا قلتلك حضرى القلل مسمعتيش الكلام
تحياتى ليكى سومه_87

amora tarek يقول...

بصراحه البوست يجنن
وكلامك حلو جداا جدااا
بس انتى لسه مخديش قرار
انتى قولتى على حاجات كتير
وفى مواضيع كتير
ايه هو اللى انتى عاوزاه بالضبط

dr. Ahmed Sakr يقول...

ما شاء الله كلمات رائعة

ولكن التطبيق أهم من أى شئ

نسأل الله أن تقدرى أن تطبقى وأن تنسى ما مضى أختى الكريمة

صحفية روشة يقول...

حسيت من كلامك انك من النوع اللى عنده كرامة اوى
ممكن تخسرى اى حاجة حتى حبك مقابل كرامتك
صح كلامى ولا لا؟؟
وابقى شيلى تاكيد الكلمة اللى تحت دى عشان بتخنق الزوار

zOzO يقول...

سوووومه
انتي فين يا بنتي من زمان ؟


مقدرتش اكسرها
بس هحاول ابعد بجد



ادعيلي



تحياتي ليكي

zOzO يقول...

amora tarek


منور
لا يعتبر اخدته والخمد لله مشيت فيه شويه
انا اه ضعفت بس هرجه تاني قويه
ولازم اخد الخطوه دي


لو بجد انا غاليه عليه هيرجع
تحياتي ليك

zOzO يقول...

الحشري

اول زياره ؟
واتمني مش تكون الاخيره


اه عندك حق بس والله انا بحاول وربنا يقدرني


تحياتي ليك

zOzO يقول...

صحفيه روشه

منوره
طبعا
واتمني المتابعه


لا مش انا طبعا
انا اتازلت شويه عنها بس مش ينفع اكتر من كده
ولو في نصيب انا قولت انه هيرجع


واه ممكن تكوت كرماتي اكبر من اي شئ بس قليل
بس لو متعلقه اوي مش اظن اني اكون من النوع ده



تحياتي ليكي
وحاضر تحت امرك هحاول اشيله
لاني لسه اعتبر جديده هنا مش ليا خبره اوي

zOzO يقول...

amora tarek


في حاجه نسيت اقولها
ان البوست ده متعلق بالبوست بتاع البعد


فهمت انا عايزه ايه يا عمر ؟!


تحياتي ليك

بنت مصريه يقول...

ايه الابداع ده ما شاء الله عليك
ربنا يكرمك وتبقى احسن شاعر ف مصر قول امين