مش عارفه !!


مش عارفه بجد انا مالي
مش ليا نفس لاي حاجه
مذاكره ,
كلام مع اي حد
بجد مخنوقه
ياريت تسامحوني عشان مش بنزل بوستات علي طول
بس غصب عني عشان كمان الإمتحانات قربت
والواحد موده ايه ؟!!!
فـــــلـــــــه
خااااااااااااااااااااااااااااااالص
ادعولي اخرج من اللي انا فيه ده
شكلي هنتحر
ههههههههههههه
هههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههههههههههه
هتقولوا مع السلامه
ولا هتعملوا ايه ؟!!
عندي هستريا ضحك
كتير يقول دا بتضحك يبقي مودها وحش ازاي ؟
بالعكس اللي يضحك كتير يبقي حزين أوي
يــــارب
عدي الأيام الجايه علي خير
معلشي مزهقاكم معايا
سلاموووووووووووووووووز
باللبن والموز

هناك ٢٤ تعليقًا:

ghoneem يقول...

اهلاً بيكي

دي أشكال ناس تنتحر بالله عليكي

ههههههههههههههه

لا روقي كدة ده بس مود الامتحانات وبداية المذاكرة اللي بجد
الواحد ساعتها بيبقي مش طايق نفسه ومش عارف يذاكر وحاسس ان المواضيع كتير ومفيش وقت يكفي
وانه خلاص هيسقط اللي هي هينتحر يعني
طبعاً كل ده عشان انت شكلك كدة من الجماعة اللي انا منهم اللي همة بتوع مذاكرة اخر السنة

لا ذاكري واستعيني بالله وحتي لو مش ليكي نفس اعملي اي حاجة وارجعي ذاكري تاني واهم حاجة تقرأي قرآن قبل المذاكرة

هلاقي نفسك سلامووووووووووووووووز بالبتاع اللي قولتيه ده

طولت عليكي ياللا شدي حيلك وذاكري

تحياتي

بالتوفيق............

غير معرف يقول...

انا باضحك من قلبي يا جماعة
اكمني راح مني ولاعة

اضحكي وخرجي نفسك من مود الامتحانات دة
ولا يهمك

آخر العنقود يقول...

ربنا يكرمك يارب ويوفقك فى الامتحانات

وبجد اسلوبك لذيذ اوى وبسيط

واعتقد ان الحالة دى طبيعية وبنمر بيها كلنا
بس اهم حاجة انك تتضحكى
تقبلى مرورى
وان شاء الله مش تكون الاخيرة

Moustafa` يقول...

ياهوووه
يا جدعان الواحد والله طق خلاص
أولا كده انا جاى علشان اخد البونبونى بتاعى هه بقه أما نشوف
***
يعنى لما نتبسط ونجيبلكوا خلفيات تفائل وبتاع .. وأمل واشراق
تقلبوها انتو غم
عارفه يا زوزو يا اللى مش عارف هى اختصار لإيه
انا كنت متخيل إن الشله بتاعتكوا دى لا تعرف الحزن
وبعتلكوا أربجيه حزاينى من بتوعى محمل بحقد طبقى دفين وكرات دمويه مشبعه بأكسجين نق مائى
يظهر إنه وصل ف معاده
وفتت الشمل السعيد
***
مالك بجد !! فكيها والله ما فى حاجه مستاهله
عارفه ؟؟؟ على الرغم انى مش بحب أشكر ف حد ..بس بجد انتى غلبانه ونقيه كده
وروحك حلوه .. صحيح تحسى كده انك طفله قدامها مده على ما تتأقلم مع الدنيا اللى حواليها (اسف )
بس ده مديها صفاء وبراءه جميله
بصى دايما للجانب المضئ
انا 0 اللى هو الغم والقرف كله 0
بعد فواصل من تلطيش ف الدنيا
وايه
ع القفا .. بلا رحمه
بقيت اديها صرمه واضحك
بس مش بهستريا .. وببقى قرفان من جوا
لأ بضحك من قلبى
هتاخدى ايه يا دنيا اكتر من اللى خدتها
بالعند فيكى بقه أنا هعافر
وأناضل
واكافح
لحد ما أحرر الأقصى
وارفع الرايه الخضراااا خفاقه
لأ بجد !! يا جدعان دا انتو الحته الفرايحى اللى ف حياتى التدوينيه
بنخش نتفرج ع الكتاكيت الجميله اللى ع الجنب دول
والكتكوته الكبيره اللى بتكتب بوستات
ونضحك
صحيح انتى قلباها اليومين دوول كده
حب وقلب تم شفاؤه
وصحيح زعلتى لما قولتى عليكى حكيمه حب
بس بجد لسه بدرى على الحب
تأكدى .. ومن واحد مجرب
هو اللى هيخبط على بيتك
ونصيبك اكيد هيبقى حلو وجميل
والحلال طعمه حلو أوى
****
فى ايه تانى مضايقك ...؟؟ ارمى اى حاجه ورا ضهرك
وأقولك !! حبى الكتاب بأعراض جميله كده من اشتياق وتفكير دائم وسهر وأرق
يعنى حددى أولوياتك كده
المدونه لو بتعطلك بلاش منها
أو استخدميها زى كده .. فضفضه علشان ترتاحى وترجعى للمذاكره اقوى
صلى واستغفرى اوى
الاستغفار بيشرح القلب ويشيل الغمه
اقرى قرآن .. مش انتى اللى علمتينا ان السعاده الحقيقيه فى كنف المولى سبحانه .. واحمدى ربنا على نعمه الهدايه
واعرفى كويس اوى ان فى حياه كل واحد فينا لحظات ضعف
مش عيب ان الواحد يضعف..بس ياريت نستغلها ونبقى أقوى ونكلبش ف الدنيا
بنفس طموحنا العالى .. وحلمنا المرفرف ف السحاب .. عايزك أقوى
وكل ما تتخنقى
اخنقى علينا بس انتى تبقى أحسن وأرح كده.. والله ما فى حاجه تستاهل
مخنوقه !!! طب تصدقى بإيه بقه
أنا بدات أكتئب .. وشكلى كده هنشكوا بوست ضلمه فظيـــع علشان تعرفى الحزن على أصلو
والله الواحد نفسو تبقوا كويسين
الوقت مش مستحمل .. انا فاتح الكتاب
وكنت داخل أقرا وازوغ كالعاده
بس ايه رميت الكتاب وقلت ما بدهاش بقه .. دى مهما كان برده ضحيه بوستاتى المعفنه المغلفه بالحزن والغم
هو صحيح تأثير متأخر .بس على ما تمكنت م الدماء
شكلك هتطفشى م المدونه علشان أعراض العدوى الفظيعه دى
فكى بقه .. يلا عايزين نشوف الضحكه الصافيه على وشك زى زمااان
واملى التعليقات
ههههههههههه
هههه هههههههههههههه
المستفزه اللى كانت بتخنقنى
بس هتحسسنى انك رجعتى انتى تانى
الرد جاله استفحال وطووول منى بغباء
بس اهو مشروع المذاكره راح اوانطه وفشنك - ولا يهمك - هروح أصلى العشا بقه .. وهدعيلك . يلا افتكريها جمايل
بهزر طبعا .. ربنا يسعدك ويباركلك
اوبقى بس طمنينا ان الازمه عدت
وارجعى للكتاب دوغرى
ووقفى طوفان البوستات ده
سلاموووووز
بالمهلبيه والمكسراااات
مصطفى
اخوكى اللى مغلباه معاكى

مواطن مصرى نايم يقول...

انتى عارفة
و الله و الله
و انا بقرأ البوست
كأنك بتتكلمى عنى
نفس اللى حاصل معايا
و مخنوق على الاخر
و برضوا بضحك
الحمد لله
ربنا معانا
سلامى ليكى

بنت مصريه يقول...

بقولك يا زوزو متقعديش تقولى لنفسك كلام يحبط زى انا زهقانه انا مخنوقه لان كلام الواحد بيأثر ف احساسه الداخلى والفاظ الاحباط بالزات ممكن تتعبك زياده
حاولى تفتكرى خبره حلوه
اقولك شغلى الكاسيت بصوت عالى وارقصى عليه او العبى رياضهكتير وخدى دش ساقع بعديها
صدقينى انا استشاريه نفسيه وعارفه انا بقولك ايه وربنا يوفقك

منى يقول...

ايه يا زوزو يا بنتى؟
لاء بقولك ايه
ركزى كده واهدى
اخرجى اتمشى شويه لو زهقانه
بس ارجعى زاكرى
بصى للكتاب على انه حاجه مثيره وانتى عايزه تعرفى فيه ايه؟
او خديها على شكل تحدى
يعنى لا انا لاانت واكيد انتى هتكسبى
ربنا معاكى يا بنتى
تحياتى

rovy يقول...

zozo ليه كده ياجميل ..
بعد الشر عليكى من النكد وربنا يفرحك يا رب .
عارفه لو انتى صليتى ركعتين ودعيتى ربنا حتروقى على طول وان شاء الله ربنا ينجحك بس ارجوكى ذاكرى واطلعى من مود الزهق ده بسرعه لان مفيش وقت .
ربنا يوفقك ولكى دعواتى
تحياتى
ملحوظه : يا ريت تمرى على مدونتى وتدخلى على الرابط اللى عمله صاحب مدونه قولا سديدا مطلوب تجميع توقيعات المدونين بسرعه لنصره رسول الله وديننا العظيم .جزاه الله خيرا
وجزاكى ان شاء الله خيرا
ودمتى بخير

تحياتى

rovy

موناليزا يقول...

اطمنى يازوزو يابنتى الحالة مش خطيرة ولا حاجة ذى ماانتى متوقعة ده العادى بتاع الامتحانات
ربنا يوفقك ويهديكى ويحببك فى المذاكرة وينجحك باعلى تقدير

zOzO يقول...

غنيم

ميرسي بجد علي كلامك ده وشكرا ليك انك نصحتني
هو انت من النوع اللي بيذاكر اخر السنه وبس
ما شاء الله عليك يا دوك


انت مش طولت ولا حاجه بجد اسعدني تعليقك الكبير ده
اتمنالك التوفيق

zOzO يقول...

مصطفي السيد سمير
منور
المهم لقيت الولاعه ولا لسه
اكيد هضحك اه
بس ادعيلي
تحياتي ليك

zOzO يقول...

اخرالعنقود

نورتيني بجد


وميرسي علي كلامك


وان شاء الله هضحك


تحياتي واتمني المتابعه علي طول

zOzO يقول...

ســـاجي
اوكي انت تامر بونبون وكل اللي تطلبه
بس بلاش طمع بقي
ههههههههههههههههه


هقولك هي اختصار لايه لــ
لـــ
نسيت
هههههههههههههههههههه
اختصاره لـ ( زهره ) بفتح احرف ( ز )اصل كتير بيضمها وانا بضايق
ده اللي انا بحبه
لكن في الاصل الزهراء شغل المدارس بقي
احنا كنا كده اه كنا بنقلب الفرح حزن بس من كتر الحزن خلاص عارف احساس انك زهقت
بس علي فكره الشمل مش اتفتت ولا حاجه

اكيد مفيش حاجه مستاهله يا مصطفي والله حاجه متاكده منها بس اعمل ايه ؟
ميرسي علي كلامك ده بجد بتحرجني بيه
وانت الوحيد اللي بتفهمني من كلامي مش هقول من نظره عشان انت اصلا مش شوفتني
بجد والله
انت اللي قافشني دايما
ههههههههههههههههههههه

وان شاء الله نرفعها كلنا (الرايه )
وطبعا هستني اللي يجي البيت
بس علي فكره رغم حبي
انا والله كنت فاكره ربنا
وهو مش بيلعب بيا ولا حاجه وانا متاكده منه بس خلاص انا هسيبها علي ربنا وان شاء الله خير
مش ان شاء الله دا اكيد
هرمي كل حاجه ورا ضهري مفيش غير المذاكره وهنا لاني بجد بستريح هنا اوي

يعني هدخل فريحي كده اشوفكم واطمن عليكم وارجع تاني

وان شاء الله هصلي لما اكون مضايقه لان مفيش غيره هيريحني
لا طبعا مش عيب اي حد لحظه ضعف
وانا بحب حزنك
لانه حزن طالع من القلب
بس عايز تنزله خليها بعد الامتحانات
عشان اكون اول تعليق وفايقه ليك

خد بالك من المذاكره وادخل برده زيي عشان ترتاح
بس مش والله عشان بوستاتك اللي هي مش معفنه مش تقول كده
لانها بوستات روعه وحلوه اوي
وانا بحب الحزن علي فكره
مش انت لوحدك
بس بحب كتاباتي تبقي يعني فرح شويه عشان الناس مش تزهق
شويه كده وشويه كده


ههههههههه
ههههههههههههههه
هههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههه


كده كويس
وحاضر هملي التعلقات بتاعتك بس بلاش وعشان خاطري مش تقفلها تاني
ممكن ؟



وبجد ردك هو اه كبيررررررررر
جدااااااااااااا
بس والله بيفرحني اوي كمان
ولا يهمك طول برحتك

ياريت والله تدعيلي
محتاجه دعواتكم كلكم

يلا وعطيك شيكولاته مش بنبوني
افتكر انت
هههههههههههههههههههه


عايزه تعليقاتك كلها تبقي زي ده
اه انا ايديا وجعتني من كتر الكتابه انا كمان
بس والله مبسوطه اوي
ميرسي يا احلي اخ
سلامووون بالمكسرات ولا تزعل

zOzO يقول...

مواطن مصري نايم
يعني مش انا لوحدي
لا
اوعي تحبط من كلامي
احنا مش هنرضي باقل من تقدير كبير
ههههههههههههه
تحياتي ليك

zOzO يقول...

روفي
ميرسي علي نصيحتك ليا
وان شاء الله مش هحبك نفسي تاني


حاضر هزور الرابط
تحياتي ليكي

zOzO يقول...

مـــنـــي
حاضر هركز وهادخد بالي من المذاكره
وانا
اللي هكسب
ههههههههههههههههه
ان شاء الله
تحياتي ليكي

zOzO يقول...

بنت مصريه

تحياتي ليكي

بتفرحيني لما للاقيكي هنا

وميرسي علي نكلامك ليا


تحياتي ليكي

zOzO يقول...

اختي الحبيبه موناليزا

ان شاء الله هتعدي


وميرسي علي وقفتك جنبي



وادعيلي

رحــــيـل يقول...

زوزو

مالك بس فى ايه؟

اقولك اجلى الاكتئاب لبعد الامتحانات

انا عارفه حالات قرف ايام المذاكره بتكون هروب على فكره حجه عشان منذاكرش
ايوه ايوه قولى قولى اصل اختك مجربه كل طرق الهروب من المذاكره

يومين وهيعدوا بجد صدقينى بس المهم تحاولى انطك تخرجى من المود ده لانك لو فضلتى كده ومستسلمه الموضوع هيطول معاكى

اممممممممم اول لما اشحن هكلمك ادعيلى اقبض بقى ههههههههههههه

خلى بالك من نفسك

Asmaa mahaba يقول...

يا خراشى مالك يا زوزو
طيب منى ليكى
خلى بالك من زوزو زوزووووووووو زوزو النوزو كونوزوا
روقى كدا واستهدى بالله كل دا عشان بطلتى تزورى مجنونه
يا جماعه نبهتكم كتير انا حاطه هناك سر لعنه الفراعنه الى يقراهها ويبطل يكتئب فى الحال
تحياتى ليكى سومه_87

semsem يقول...

ههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههههههه
بجد مش قدره م الضحك
حلو اوى تعليق مصطفى
وبماانى عارفه كويس كويس اوى يعنى صحبتى مالها
هع هع
ميزه اننا صحاب مش بقولك:)
وبما انى برده غولبت كلام ف الموضوع ده معاكى
وبلاش نصيح بقى
هههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههه
بس بجد انا بموت فيكى
وع فكره يا زهره بجد بجد
مش عشان صحبتى بجاملك
انتى تستاهلى احسن حد ف الدنيا دي كلها
وعمري ما ارتحت الا معاكى انتى واسراء
ربنا يخليكووووووووووووووووو يارب ليا وبقيه شله المعاتيه يارب
بس بجد متزعليش ومتحزنيش
وبعدين ازاي ياهانم تزعلى وكل الناس الللى بتحبك حواليكى
اللى هو انا هههههههههههههه
ده كفايه انا عليكى
ايوة كده وحشتنى ضحكتك
ربنا يخليكى ليا واوعى تزعلى من اي حاجه
هو هدف واحد قدامك
رضا ربنا
والمذاكره
ورضا اهلك وصحابك اللى بتحبك
ايه ده ؟دول طلعوا تلاته
هههههههههههههههههههه
يلا بقى معلش
بحبك يا زوزو يا روحى
سمسمه اللى هى اسماء يعنى:)

zOzO يقول...

رحيل حبيبتي
يارب تقبضي يارب
وانا والله الحمد لله بقيت احسن وسوري علي الرد المتاخر ده

zOzO يقول...

سوومه
ازيك عامله ايه وحشاني والله
سر لعنه الفراعنه يا تري ايه ؟
هدخل حاضر واشوفها
بس شويه عشان ملبوخه جامد والله عشان العملي بتاعي

zOzO يقول...

سمسم


مليون مره اقولك حاضر



بقي كده تسيحي ليا هنا



طيب ؟



هههههههههههههههههههه


ده علي اساس اني مش كنت معاكي وقتها
هههههههههههههههههههههههه



اتنين مجانين والله


ربنا يشفي


تحياتي ليكي حبي